Judo

Officieel betekent judo 'de zachte weg', het is een sport die voor iedereen te beoefenen is.

Dat wil niet zeggen dat we niet fanatiek kunnen zijn, maar altijd respectvol met elkaar omgaan.

Trainingstijden

Maandagavond

17.30-18.30 uur | Leeftijdsindicatie 11 - 14 (15) jaar

18.30-19.30 uur | Leeftijdsindicatie 14 - 18 jaar

19.30-21.00 uur | Leeftijdsindicatie 18 jaar en ouder

Donderdagavond

18.00-19.00 uur | Leeftijdsindicatie 6 - 8 (9) jaar

19.00-20.00 uur | Leeftijdsindicatie 7 - 11 (12) jaar

Zaterdag

09.30 - 10.15 uur | Leeftijdsindicatie 4 - 6 (7) jaar (beginnende judoka's)

10.15 - 12.00 uur | Wedstrijdtraining - voor judoka's die vaker met wedstrijden mee willen doen.

Bovengenoemde leeftijden zijn zoals vermeld een indicatie, d.w.z. dat per kind wordt gekeken in welke groep hij of zij het beste past. Leeftijden vermeld tussen haakjes zijn in die leeftijdscategorie een uitzondering.

Jeugdleden t/m 17 jaar:  €85,- per jaar (exclusief bondscontributie)
18 jaar en ouder:  €110,- per jaar (exclusief bondscontributie)
Wedstrijdtraining:  €75,- per jaar

Ieder derde lid van een gezin of meer betaalt slechts halve contributie!

Betaling gaat per factuur.

De contributie wordt eens per jaar door ons geïnd.

Bij instroming gedurende het seizoen wordt contributie naar rato verrekend.

Bondscontributie (JBN)

Om mee te mogen doen aan wedstrijden, is het noodzakelijk om lid te zijn van de Judobond Nederland (JBN). Als judoka's voor de eerste keer meedoen aan een wedstrijd, zorgen wij na overleg met de ouders voor de inschrijving.

De contributie van de judobond zit niet inbegrepen bij de contributie van onze vereniging en dient rechtstreeks door het lid aan de judobond betaald te worden. Voor meer informatie over het lidmaatschap en de kosten, zie de website van de judobond.

Voor afmelden bij de judobond ben jezelf verantwoordelijk (let op de afmeldtermijn).

Locatie

De judolessen worden gegeven in onze eigen "Manaka dojo" in sporthal de Kruisweide.

Sporthal de Kruisweide

5975 AN Sevenum

Lijkt het je leuk om lid te worden? Klik dan hier voor het inschrijfformulier

Weet je nog niet zeker of je lid wilt worden, maar lijkt het je wel leuk om een keer een judoles mee te doen? Dat kan! Je mag altijd vrijblijvend drie lessen uitproberen. Loop voor aanvang van de judoles even binnen en spreek de judoleraar aan, of stuur een mailtje naar info@judoclubsevenum.nl.

Judopak nodig?

Geef bij de trainer aan dat je een judo pak nodig hebt.

Er zal dan op eigen kosten een judopak voor jou besteld worden.

Afmelden?

Kun je één of meerdere keren niet komen trainen? Meld het even tijdens de les bij de trainer, stuur een appje via de appgroep of stuur een mailtje naar trainer@judoclubsevenum.nl.

Wil je het lidmaatschap bij de vereniging opzeggen? Stuur dan een mailtje naar info@judoclubsevenum.nl. Graag zouden we van je willen weten waarom je jezelf af wilt melden.

Financiële ondersteuning

Lid zijn en blijven van een sportclub, muziekvereniging of Jong Nederland vraagt soms best wat van de portemonnee van gezinnen. Geld mag voor kinderen niet de reden zijn om geen lid te zijn of blijven van een club. Om gezinnen in deze situatie financieel te ondersteunen zijn er de volgende initiatieven:

Stichting Leergeld

Stichting Leergeld Horst aan de Maas is er voor kinderen uit gezinnen met een inkomen rond het bijstandsniveau. Zij kunnen een bijdrage ontvangen voor contributie, kleding en materialen. Dat geldt voor bestaande én nieuwe leden.

Wil je weten wat Stichting Leergeld Horst aan de Maas voor jou kan betekenen? Zie deze folder of kijk op www.leergeldhorstaandemaas.nl.

Jeugdfonds sport en cultuur

Het jeugdfonds sport en cultuur betaald voor kinderen en jongeren tussen de 0 en 18 jaar de contributie, het JBN-lidmaatschap en eventueel spullen zoals sportkleding.

Zie voor meer informatie en voorwaarden de onderstaande websites: